I vinterens skiftende forhold er det ikke alltid bare urørt puddersnø som kommer din vei. Med Powclava kan du beskytte deg mot vind, sol og alt annet vinteren har å by på. Laget av myk polyesterfleece, gir denne balaklavaen en lett, hurtigtørkende løsning som holder deg dekket der det trengs.
Spesifikasjoner:
Powclava er et essensielt tilbehør for å holde deg komfortabel og beskyttet under alle vinterens eventyr.
|
||
VOLCOM STONE Historien om Volcom begynner med Richard Woolcott og Tucker Hall, som dro på en tur som skulle forandre livene deres. Tucker hadde nettopp mistet jobben, men det hindret ham ikke fra å dra på sin planlagte tur til Tahoe for å besøke Nathan Fletcher og Mark Gabriel. Etter fire dager med nysnø, ringte Richard jobben og brukte unnskyldningen om at de var snødd inne, slik at han kunne forlenge oppholdet. Hver morgen våknet de til 30cm med nysnø, og dette ble deres første ekte opplevelse med pudder – en besettelse som bare vokste derfra. To uker senere sa Richard opp jobben sin for å bruke mer tid på snøbrettkjøring. Samtidig hadde han og Tucker diskutert ideen om å starte et klesmerke under turen til Tahoe, men ingenting var fastsatt. Senere på våren kom de opp med ideen om å starte et selskap basert på de tre sportsgrenene de elsket – snowboard, skateboard og surfing. Med en startkapital på 5 000 dollar fra Richards far begynte de prosessen. Først kom navnet, så kom steinen, og slik ble Volcom født. Volcom ble en familie av mennesker som nektet å la systemet undertrykke deres lidenskap for boardsport. På denne tiden ble snowboard og skateboard sett ned på, USA var i en økonomisk resesjon, det var opptøyer i Los Angeles, og Gulfkrigen var i gang. Akkurat som i dag, var det endringer i luften. Richard og Tucker reiste verden rundt på ville eventyr med venner, hvor de kjørte på alt de kunne finne. Bedriftsdriften var minimal. Hovedkontoret var i Richards soverom i Newport Beach, mens alle salg ble drevet fra Tuckers soverom i Huntington Beach. De visste lite om å lage klær, men det spilte ingen rolle – det handlet om ånd og kreativitet. Det første året omsatte de klær for bare 2 600 dollar. Siden den ville begynnelsene har Volcom Stone sakte men sikkert spredt seg over hele verden. Selskapet har modnet internt, men den samme filosofien og etosen som startet merket, fortsetter å drive Volcom i dag. Dette gjenspeiles i kunsten, musikken, filmene, idrettsutøverne og klærne som fortsatt er kjernen i merket.
|