● Kid's short sleeve tee
● Basic fit
● Round collar with self neck tape
● High density ink screen print at front
● Interior screen printed neck label
● Made with at least 100% organic cotton
● Weight : 160g
|
|||||||||
VOLCOM STONE Richard Woolcott og Tucker Hall la ut på en tur som skulle forandre livene deres for alltid. Tucker hadde nettopp blitt sagt opp fra jobben, men det skulle ikke stoppe ham fra å delta på den vanlige Tahoe-turen for å besøke Nathan Fletcher og Mark Gabriel. Etter å ha kjørt fire dager med fersk puddersnø, ringte Richard til jobben med unnskyldningen om at de var innesnødd og forlenget oppholdet sitt. I over en uke våknet de hver morgen til 30cm med fresh pudder. Det var deres første med pudder, og den nye besettelsen ville ikke stoppe der. To uker senere sluttet Richard i jobben sin for å ta seg fri og stå på snowboard. Han og Tucker hadde også snakket om å starte et klesmerke under Tahoe-turen, men ingenting var virkelig avklart. Senere den våren kom de to opp med ideen om å starte et selskap som baserte seg rundt de tre aktivitetene de likte (snowboarding, skateboarding og surfing). Med en startkapital på 5 000 $ fra Richards far, begynte de prosessen. Først kom navnet, deretter kom steinen, og Volcom ble født. Volcom var en familie av mennesker som ikke var villige til å akseptere etablissementet som undertrykte lidenskapen deres for boardsport. Dette var en tid da snowboarding og skateboarding ble sett ned på, og USA var i en resesjon med opptøyer i Los Angeles og Golfkrigen brøt ut. Akkurat som i dag, var forandringen i luften. Richard og Tucker reiste rundt i verden på ville eventyr med venner. Den forretningsmessige siden av ting var minimal. Hovedkvarteret var satt opp i Newport Beach på Richards soverom, og all salg ble drevet fra Tuckers soverom i Huntington Beach. De to visste ingenting om hvordan man laget klær, men det spilte ingen rolle, det handlet om ånd og kreativitet. Klesalgene det første året var på 2 600 $. Siden den ville begynnelsene har Volcom Stone spredt seg sakte over hele verden. Selskapet har vokst internt, men den samme filosofien og etos som skapte merket, fortsetter å drive ideologien som flyter gjennom kunsten, musikken, filmene, idrettsutøverne og klærne i dag. |