Nedenfor finner du generell informasjon om å handle i vår nettbutikk.
Lurer du på noe kan du ta kontakt med oss: Surfe-Sjappa / SeaSport Import AS Telefon: 22 83 SURF (7873) |
NETTBUTIKK
Betaling.
All betaling i nettbutikken skjer på forskudd med til vår bankkonto direkte eller via fordyrende mellomledd som Visa, Mastercard eller Klarna. Ønsker du å betale en delbetaling eller annet som ikke fungerer i nettbutikken med kredittkort sender vi deg en link til vår sikre allsidige betalingsløsning hos Multisafepay. Vi sender ikke varer i postoppkrav. Vipps kan ikke brukes til å (forhånds) betale varer bestillt i nettbutikken. Vippsbetaling er kun lov å bruke når du fysisk står i butikken, har øyekontakt med en av våre representanter, og samtidig får utlevert varen.
Sikkerhet ved bruk av kort på vår nettløsning.
Denne butikken benytter MultiSafePay som er sertifisert, trygt, skikkelig, og effektivt.
Transaksjonen håndteres av MultiSafePay som kun deler nødvendig informasjon om deg med oss. Vi kan refundere eller justere ned betalingsbeløpet som belastes kortet ditt, om vi ikke kan levere hele bestillingen (i samråd med deg) eller avvise betaling når det er riktig løsning. Nettstedet vårt er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert.
Av sikkerhetsmessige grunner lagrer vi i butikken ikke ditt kreditkortnummer. Sikkerhet er noe vi tar svært alvorlig både til sjøss og på kontoret.
Dersom du eller vi kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (innen to “bankdager”). Det er først når vi har pakket varene ferdig og pakken er klar til sending at pengene blir overført fra ditt kredittkort til oss. Hvis det foreligger en for høy fraktberegning eller pris trekker vi et lavere beløp enn avtalt sum.
Leveringstid.
Ordre sendes normalt innen 0-3 dager. Vi sender kun varer som er betalt. Vær klar over at vi har alle varene våre i butikkene i Oslo og Stavanger - så det kan hende at vi sender fra to steder eller at en av tingene du har bestillt blir sendt fra en butikk til den andre for så å sendes samlet fra ett sted. Vi har også "lager" i EU som gir oss tilgang til varer som ellers er utsolgt i norge eller ikke er i sortementet vårt. Skal noe opp fra sentral europa, vil leveringstidene variere veldig i forhold til størrelse på produktet og om du vil betale ekstra frakt for å få utstyret raskt levert med UPS eller en samlast med ordinære leveranser til oss.
Reklamasjon.
Reklamasjonsretten din er nedfelt i kjøpslovens bestemmelser. Det vil si; er det noe du ikke er fornøyd med gi oss beskjed! Vi som kjøper inn og hjelper deg å velge det vi mener er beste produkt i forhold til pris vil gjerne lære av dine erfaringer. Har produsenten laget noe som ikke holder mål reklamerer vi eller hjelper til med å rydde opp i problemet. Vi kjenner de fleste designerene og er aktive brukere av det meste vi leverer.
Retur av varer.
Skal du returnere et produkt, skal du gjøre følgende:
- Pakk varen like godt som du fikk den levert (helst i orginalforpakning) og husk alt tilbehør.
- Pakken må ikke sendes mot postoppkrav (du vil bli belastet hvis dette skjer). Vi sender deg en returlapp dersom returen skyldes feil fra vår side.
- Legg ved en beskrivelse på hvorfor varen returneres.
- Send også med kontonr. sammen med forsendelsen slik at vi kan eventuellt refundere penger så raskt som mulig. Er kjøpet betalt med kort, vil betalingen gå tilbake på kortet. Vipps kan ikke returneres direkte så da betaler vi til bankkontoen din.
Mangler eller feil på levering eller vare(r) som mangler i forsendelsen.
Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelse, og du ikke har fått beskjed om restordre eller andre hendelser, så gjør du følgende:
Send en epost til [email protected], som skal inneholde følgende informasjon:
- Ordrenummer
- Varenummer og beskrivelse på varen(e) som mangler
Vi vil da så raskt som mulig forsøke å rette opp eventuelle feil.
Motatt feil vare.
Mottar du en annen vare ennn det som står på ordre-/leveringsbekreftelse tar du kontakt med oss. Beskriv hva som er feil. Du får tilbakemelding fra oss som bekrefter at det har skjedd en feillevering. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen og send den tilbake til oss - vi sender deg en postlapp via email. Og vi vil bytte den så snart vi mottar den.
Er varen skadet under transport?
Så snart du oppdager at varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasjen og produktene. Du må få et skadeskjema hos Posten eller Schenker (den transportøren som er brukt). Varene må så sendes sammen med skjema til oss. Dette må gjøres da dette ikke er en mangel/reklamasjon ved produktet, men en skade oppstått under transport. Vi oppfordrer deg til å gjøre dette så raskt som mulig.
Forsinket levering – Tilbud om ny leveringstid.
Det kan være uforusette ting som kan påvirke vår lagersituasjon. Alt som står lagerført i websjappa skal være tilgjengelig i enten Oslo eller Stavangerbutikken vår. Hvis det du har bestillt ikke finnes på lager likevel, kansellerer vi bestillingen og returnerer eventuell betaling.
Vi tar kontakt med deg om leveransen til deg ikke kan gjennomføres av en eller annen grunn.
Hvis forsinkelsen skyldes at Posten, UPS eller Schenker ikke klarer å levere på adressen du har oppgitt, eller forsinkelsen skyldes forhold vi ikke kan lastes for, ber vi om forståelse for det. Velger du å kansellere en pakke på vei trekker vi fra våre ekspedisjons/fraktkostnader fra innbetalt beløp før tilbakebetaling.