Hold deg varm med V-Science TDS® Infrared Thermal Defense System, som holder deg varm der du trenger det og ventilert der du ikke gjør. TDS 2L GORE-TEX-jakken kombinerer infrarøde termiske paneler som bevarer kroppsvarmen med vanntett beskyttelse fra et fullt tapet GORE-TEX 2-lags skall. Med Zip Tech®-grensesnitt mellom jakke og bukse gir den slitesterk beskyttelse mot elementene, perfekt for alt fra løyper til krevende off-piste.
EGENSKAPER:
Referanse: G0452501 TDS 2L GORE-TEX JACKET
|
|
||||
VOLCOM STONE Richard Woolcott og Tucker Hall dro på en snowboardtur som skulle forandre livene deres for alltid. Tucker hadde nettopp mistet jobben, men det hindret ham ikke i å dra på sin faste tur til Tahoe for å besøke Nathan Fletcher og Mark Gabriel. Etter fire dager med fersk pudder ringte Richard jobben og sa de var snødd inne, slik at han kunne forlenge oppholdet. I over en uke våknet de hver morgen til en halv meter med nysnø. Det var deres første virkelige opplevelse med å kjøre i pudder, og den nye besettelsen tok ikke slutt der. To uker senere sa Richard opp jobben for å ta seg fri og snowboarde. Under Tahoe-turen hadde han og Tucker også diskutert ideen om å starte et klesmerke, men ingenting var konkret ennå. Senere den våren utviklet de konseptet til å handle om en merkevare basert på de tre idrettene de elsket: snowboarding, skating og surfing. Med 5000 dollar fra Richards far startet de prosessen. Først kom navnet, deretter steinen (logoen) – og Volcom var født. Volcom ble et fellesskap av mennesker som nektet å akseptere at systemet undertrykte deres lidenskap for boardsport. Dette var en tid da snowboarding og skating ble sett ned på, USA var i resesjon, og det var opptøyer i Los Angeles samtidig som Gulfkrigen brøt ut. Akkurat som i dag var forandring i luften. Richard og Tucker reiste rundt i verden på ville eventyr med venner og kjørte alt de kunne finne. Forretningssiden var minimal. Hovedkvarteret lå på Richards soverom i Newport Beach, og all salg ble styrt fra Tuckers soverom i Huntington Beach. Ingen av dem visste noe om hvordan man laget klær, men det spilte ingen rolle – alt handlet om ånd og kreativitet. Det første året hadde de et salg på 2600 dollar. Siden disse ville begynnelsene har Volcom Stone sakte spredt seg over hele verden. Selskapet har modnet internt, men den samme filosofien og ånden som skapte merket, fortsetter å drive Volcoms tankesett som gjenspeiles i kunst, musikk, filmer, utøvere og klær i dag. |
|